ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

۳۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۸
ارديبهشت

 

شرکت هواپیمایی ملی روز سه شنبه گفت ، تاکنون ، راه آهن هند بیش از 11،030 تن اکسیژن پزشکی مایع (LMO) را در بیش از 675 تانکر به ایالات مختلف کشور تحویل داده است.  در چند روز گذشته روزانه

از 19 آوریل ، زمانی که اولین کامیون های خالی مانده از بمبئی که دارای اکسیژن بودند ، خدمات اکسیژن اکسپرس را نشان می دهد ، راه آهن فعالیت های خود را برای رساندن بیش از 11،030 تن اکسیژن پزشکی به 13 کشور افزایش داده است.

با عبور از این کشور ، راه آهن هند اکسیژن را از مکانهایی مانند هاپا و موندرا در غرب و Rurkela ، Durgapur ، Tatanagar ، Angul در شرق جمع می کند و سپس آن را به اوتاراکند ، کارناتاکا ، ماهاراشترا ، مادیا پرادش ، آندرا ، تامیل نادو ، هاریانا ، تلنگا تحویل می دهد ، کرالا ، دهلی و اوتار پرادش در سناریوهای پیچیده برنامه ریزی مسیر عملیاتی.

“برای اطمینان از دستیابی به تسکین اکسیژن در اسرع وقت ، راه آهن در حال تنظیم استانداردهای جدید و معیارهای بی سابقه ای برای حرکت قطارهای باری اکسپرس اکسیژن است. سرعت متوسط ​​این قطارهای باربری بحرانی در بیشتر موارد بیش از 55 مسافت طولانی است.

“کار بر روی یک راهرو با اولویت بالا ، با بالاترین میزان احساس اضطرار ، تیم های عملیاتی از مناطق مختلف در چالش برانگیزترین شرایط شبانه روز کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که اکسیژن در اسرع وقت می رسد. توقف های فنی به 1 دقیقه کاهش می یابد تا تغییر کند خدمه در بخشهای مختلف “، وزارت در بیانیه ای گفت.

تقریباً 175 قطار اکسپرس اکسپرس تاکنون سفر خود را به پایان رسانده اند و موجب آسایش کشورهای مختلف شده اند.

تاکنون در مجموع 521 تن اکسیژن در ماهاراشترا ، نزدیک به 2،858 تن در اوتار پرادش ، 476 تن در مادیا پرادش ، 1427 تن در هاریانا ، 565 تن در تلانگانا ، 40 تن در راجستان ، 480 تن در کارناتاکا ، 200 تخلیه شده است. تن در اوتاراخند ، 350 تن در تامیل نادو ، 81 تن در پنجاب ، 118 تن در کرلا و نزدیک به 3794 تن در دهلی.

این راه آهن مسیرهای مختلفی را با نقاط تأمین اکسیژن ترسیم کرده و برای هرگونه نیاز فوری در کشورهایی که تانکرهای ریلی را برای رساندن اکسیژن پزشکی مایع فراهم می کنند ، آماده نگه داشته می شود.

  • عرفان مسعود پور
۲۷
ارديبهشت

 

قهرمان NBA ، لس آنجلس لیکرز ، نیو اورلئان پلیکانز را با نتیجه 110 بر 98 شکست داد اما از این مسابقات اجتناب نکرد.  (اخبار ورزشی بیشتر)

لبران جیمز که به نظر می رسد مچ پا را فشار می دهد ، 25 امتیاز برای لیکرز به دست آورد ، آنها پنجمین پیروزی متوالی را بدست آوردند اما فصل را در کنفرانس غربی به اندازه کافی بالا نبردند تا فرمت جدید بازی NBA را که شامل هفتم تا دهم است ، دور بزند. دانه در مرحله پلی آف.

لیکرز به کمک Denver Nuggets نیاز داشت ، اما دومی با نتیجه 132-116 مغلوب Portland Trail Blazers شد و حق رای دادن در لس آنجلس را در مکان هفتم در غرب قرار داد و برای حضور در پلی آف به مصاف هشتمین استریت واریور استیون کاری رفت.

آندره درموند برای لکرز یک دبل دابل داشت ، در حالی که آنتونی دیویس با 14 امتیاز برای لیکرز به پایان رسید ، که برای بدست آوردن یک موقعیت منظم در پلی آف باید یک تا دو بازی را ببرد.

2021 # اختصارات NBAP و #StateFarmPlayIn براکت

برنامه کامل https://t.co/DNE7pJlpQB pic.twitter.com/NidaRNQh1k

– NBA (@ NBA) 17 مه 2021

پورتلند در رده های ششم و هشتم پیاپی قرار گرفت ، به این معنی که در دور ابتدایی به مصاف ناگتس رده سوم می رود.

در همین حال ، یوتا جاز ، برای اولین بار در تاریخ خود ، بهترین رکورد NBA (50-20) را جمع آوری کرد.

جوردن کلارکسون با 33 امتیاز به کار خود پایان داد و رودی رابرت ستاره 13 امتیاز و 16 ریباند برای جاز کمک کرد ، که 129-99 از ساکرامنتو کینگز عقب افتاد.

 utahjazz با بهترین رکورد NBA (52-20) فصل را برای اولین بار در تاریخ امتیازات به پایان برسانید. pic.twitter.com/4VSYTps3LP

– تاریخچه NBA (تاریخ NBAHistory) 17 مه 2021

جاز با شلیک به ققنوس سانز (51-21) ، که قهرمان سن آنتونیو اسپرز 123-121 شد ، برای کسب مقام اول در NBA – برای اولین بار آنها با یک مالکیت بهترین رکورد لیگ به پایان رسید.

تاج گذاری توسط قهرمان امتیاز دهی کاری

کاری پس از کسب 46 امتیاز در پیروزی 113-101 واریورز برابر ممفیس گریزلیز ، دومین عنوان گلزنی خود را بدست آورد.  کاری پس از اتمام فصل عادی با میانگین 32.0 امتیاز در هر بازی ، برادلی بیل ستاره واشنگتن ویزاردز را برای این جایزه به دست آورد.  کوری ، قهرمان دو بار MVP و سه بار NBA ، اولین بازیکن 33 ساله یا بالاتر بود که با گل مایکل جوردن در سال های 1997-98 (35 سال در پایان فصل و میانگین 28.7 ppg)  این بازیکن 33 ساله به اردن ، ویلت چمبرلین و کریم عبدالجبار نیز به عنوان تنها بازیکنانی که دارای عناوین متعدد گلزنی ، MVP و قهرمانی هستند ، پیوست.

جیمز هاردن به دلیل مدیریت آسیب دیدگی غایب بود ، اما بروکلین نتز با پیروزی 123-109 در خانه کلیولند کاوالیرز همچنان مقام دوم کنفرانس شرقی را بدست آورد.  کوین دورانت 23 امتیاز ، 13 پاس گل و هشت ریباند به دست آورد.  ایروینگ وقتی به لیست نخبگان گلزنان پیوست ، 17 امتیاز اضافه کرد.  ایروینگ فصل عادی را با 50.6 درصد گل ، 40.2 درصد سه امتیاز و 92.2 درصد پرتاب آزاد به پایان برد – نهمین عضو باشگاه 50/40/90 شد.  او همچنین به عنوان تنها بازیکنانی که در فصل 90/40/50 حداقل 25 امتیاز در هر بازی داشتند به لری برد ، کاری و دورانت پیوست.

نیویورک نیکس با پیروزی 96 بر 92 مقابل بوستون سلتیکس به مقام چهارم شرق دست یافت.  نیکس – برای اولین بار در سال 1391-1390 به پلی آف بازگشت – در سری اول دور خود مقابل آتلانتا هاوکس که 124-95 هیوستون راکتس را شکست داد ، یک مزیت دادگاه خانگی خواهد داشت.

فصل جادوگران پس از شروع وحشتناک پس از اینکه راسل وستبروک را به اتحاد دوباره با بیل واداشت ، مرده و به خاک سپرده شد.  اما ویزاردز به لطف پیروزی 115 بر 110 مقابل شارلوت هورنتس به عنوان هشتمین بازیکن در مسابقات به مصاف سلتیکس می رود.  وستبروک 23 امتیاز ، 15 ریباند و 10 پاس گل ثبت کرد ، در حالی که بیل پس از نیمه وقت 20 امتیاز از 25 امتیاز خود را به دست آورد.

وقتی پیروان 76 ساله کنفرانس شرقی فیلادلفیا به پیروزی 128-117 مقابل اورلاندو مجیک دست یافتند ، ستارگان خود را استراحت دادند و تیرس ماکسی عضلات خود را تنش داد.  در غیاب جوئل امبیید ، بن سیمونز ، توبیاس هریس ، ست کاری و دنی گرین ، تازه کار ماکسی 30 امتیاز ، هفت ریباند و شش پاس گل داشت.  او در این فصل با بازیهای 30/5/5 تنها تازه کار شد – LaMelo Ball و آنتونی ادوارد تنها یک بازی از این دست داشتند.

امتیاز 23 گرانبها و 10 ریباند ارزشمند آچیووا به میامی هیت آرام کمک کرد تا دیترویت پیستونز را با نتیجه 120 بر 107 شکست دهد.  تایلر هیرو (16 امتیاز و 11 پاس منجر به گل) و گیب وینسنت نیز دو دفعه داشتند زیرا ششم رده بندی هیت در تدارک رویارویی با سومین دانه میلواکی باکس در دور اول شرق بود.

فصل وحشتناک هیوستون به پایان رسید

پس از آنکه تجارت پر فروغ هاردن ، فوق ستاره بی پروا را در ژانویه به Nets فرستاد ، موشک های در حال بهبودی از هم پاشیدند.  باخت خیره کننده به هاوکس باعث شد راکت ها با رکورد 17-55 برد و باخت – بدترین مبارزات 14-68 در 1982-83.

آرام باش و لذت ببر!

نت ها در کوارتر دوم یک حمله خیره کننده علیه کاوالیرز ایجاد کردند.  بعد از محرومیت از کلیولند ، بلیک گریفین یک پاس پشت ایروینگ بازی کرد که توپ را به مایک جیمز جلو داد.  جیمز توپ را از تخته دورانت پرتاب کرد.

“یکی از برجسته ترین های سال!”BrooklynNets چیزها pic.twitter.com/tdDRDkjrcB

– NBA (@ NBA) 17 مه 2021

نتایج از روز یکشنبه

نیویورک نیکس 96-92 سلستز بوستونIndiana Pacers 125-113 Toronto Raptorsواشنگتن ویزاردز 115-110 شارلوت هورنتسققنوس سانز 123-121 سان آنتونیو اسپرزگلدن استیت واریورز 113-101 ممفیس گریزلیزAtlanta Hawks 124-95 Houston Rocketsبروکلین نتز 123-109 کلیولند کاوالیرزPhiladelphia 76ers 128-117 Orlando Magicمیامی هیث 120-107 دیترویت بوتالاشیکاگو بولز 118-112 میلواکی باکسمینه سوتا تیمبرولوز 136-121 دالاس ماوریکسلس آنجلس لیکرز 110-98 نیواورلئان پلیکاناوکلاهما سیتی تندر 117-112 لس آنجلس کلیپرزPortland Trail Blazers 132-116 Denver Nuggetsیوتا جاز 121-99 پادشاهان ساکرامنتو

مسابقات بازی

پس از یک روز مرخصی در روز سه شنبه ، مسابقات بازی کنفرانس شرقی آغاز می شود.  ویزاردز در نبرد هفتم و هشتم با سلتیکس روبرو می شود ، در حالی که هورنتز در رده نهم برای صعود به پلی آف به مصاف تیم پیسرز در رده دهم می رود.

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

  • عرفان مسعود پور
۲۶
ارديبهشت

 

وزارت بهداشت اتحادیه روز یکشنبه روشن کرد که قرارهای قبلی که برای دوز دوم واکسن Covishield به صورت آنلاین رزرو شده است ، همچنان معتبر خواهد بود و در سیستم Co-WIN لغو نخواهد شد.

با این حال ، وی گفت که اکنون تغییرات لازم در پورتال دیجیتال Co-WIN اعمال شده است ، در نتیجه آن اگر دوره بعد از تاریخ مصرف اولین دوز برای هر ذی نفع کمتر باشد ، جلسات آنلاین یا محلی امکان پذیر نخواهد بود بیش از 84 روز.

در تاریخ 13 مه ، مرکز بر اساس توصیه های گروه کاری COVID به ریاست NK Arora ، تفاوت بین دوزهای اول و دوم واکسن Covishield را به 12-16 هفته افزایش داد.

“دولت هند این تغییر را به ایالات متحده و UT اعلام کرده است.  پورتال دیجیتال Co-WIN نیز تغییر شکل داده شده است تا این بازه از دو دوز Covishield ، تولید شده توسط موسسه سرم هند (SII) ، به 12-16 هفته منعکس شود. ”

وی گفت: “با این حال ، گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که افرادی که دوز دوم خود را در کمتر از 84 روز Co-WIN از قبل رزرو کرده اند ، بدون دریافت دوز دوم Covishield از مراکز واکسن برگردند.”

“علاوه بر این ، قرارهای آنلاین رزرو شده برای دوز دوم Covishield همچنان معتبر خواهد بود و توسط Co-WIN لغو نخواهد شد.  علاوه بر این ، به ذی نفعان توصیه می شود جلسات خود را برای تاریخ بعد از 84 روز از تاریخ اولین دوز واکسیناسیون ، برنامه ریزی مجدد کنند. ”

دولت اتحادیه بار دیگر به ایالات / UTs تأکید کرد که قرارهای آنلاین رزرو شده برای دوز دوم کوویشیلد قبل از این تغییر در فاصله دو دوز کوویشیلد باید مشاهده شود.

وی به ایالت ها / یو تی اس ها توصیه کرد که به کارمندان میدانی می توان دستور داد که “اگر چنین ذی نفعانی هنوز برای واکسیناسیون مراجعه می کنند ، دوز دوم کوویشیلد باید داده شود و آنها نباید تسلیم شوند.”

همچنین از آنها خواسته می شود تا فعالیت های آگاهی بخشی را برای آگاهی دادن به ذینفعان از این تغییر انجام دهند.

  • عرفان مسعود پور
۲۶
ارديبهشت

 

راگورام راجان ، فرماندار سابق RBI ، روز شنبه گفت که همه گیر COVID-19 بزرگترین چالش هند از زمان استقلال است ، و افزود که در بسیاری از مناطق دولت به دلایل مختلف برای کمک به مردم حضور ندارد.

راجان با اشاره به یک رویداد مجازی که توسط دانشگاه دانشگاه شیکاگو در دهلی برگزار شد ، گفت هند نیاز به یک روند سریع ورشکستگی برای بخش MSME دارد.

وی گفت: “با توجه به همه گیری ، این یک زمان غم انگیز در هند است. همه گیر COVID-19 شاید بزرگترین چالش هند از زمان استقلال است.”

وی افزود: “وقتی همه گیر اول اتفاق افتاد ، چالش عمدتا اقتصادی در نتیجه محاصره بود ، اکنون این چالش هم اقتصادی و هم شخصی است و هرچه جلو برویم یک عنصر اجتماعی در آن وجود خواهد داشت.”

هند طی هفته های گذشته روزانه بیش از 3 میلیون مورد جدید COVID گزارش کرده است و تعداد مرگ های ناشی از عفونت نیز در حال افزایش است.

راجان گفت: “یکی از تأثیرات همه گیری این است که به دلایل مختلف شاهد حضور دولت نیستیم.”

وی با اشاره به اینکه دولت ماهاراشترا موفق به تهیه تخت اکسیژن برای بیماران مبتلا به COVID-19 شده است ، گفت: در بسیاری از نقاط ، این سطح از دولت نیز کارساز نیست.

به گفته راجان ، بعد از همه گیری ، اگر جامعه را جدی نگیریم ، تقریباً به اندازه خود بیماری همه گیر یک فاجعه خواهد بود.

وی گفت: “من امیدوارم که هرچه این بیماری همه گیر می گذرد ، ما تشخیص خواهیم داد که دولت در حال فروپاشی است. همه گیری نشان داده است که همه ما با هم ارتباط داریم. هیچ مردی جزیره نیست ، هیچ زنی جزیره نیست.”

راجان ، در حال حاضر استاد دانشکده تجارت بوت دانشگاه شیکاگو ، خاطرنشان کرد که گاهی اوقات شما نیاز دارید که اصلاحات را نه یواشکی ، بلکه آشکار انجام دهید.

این اقتصاددان برجسته با یادآوری سخنرانی معروف خود در IIT در دهلی گفت که مطبوعات آن را به عنوان یک مخالفت نمادین تلقی می کنند.

وی گفت: “سخنرانی من از IIT در دهلی انتقادی از دولت نبود … گاهی اوقات همه چیز تفسیر می شود.”

در طی برگزاری کنفرانس IIT دهلی ، مادربزرگ آن ، در تاریخ 31 اکتبر 2015 ، راجان گفت که تحمل و احترام متقابل برای بهبود محیط ایده ها و نقص جسمی ضروری است یا اینکه بی توجهی لفظی به هر یک از افراد گروه است.  وی گفت: “ما به آزادی بیان ، آزادی انتقاد نیاز داریم ، این هند را برای قرن 21 آماده می کند.”

فرماندار سابق RBI صریح گفت که دولت ها باید سازگار شوند ، تعدیل شوند و این می تواند به روشی مودبانه انجام شود.  راجان گفت: “اما افراد کافی در داخل و خارج از دولت باید صحبت کنند ، در غیر این صورت ما با یک فاجعه روبرو خواهیم شد.”

  • عرفان مسعود پور
۲۶
ارديبهشت

 

پکن – چین برای اولین بار روز شنبه یک سفینه فضایی را در مریخ فرود آورد ، این یک کار فنی دشوارتر از فرود روی ماه است که گام نهایی برای اهداف بلند پروازانه فضایی خود است.

این برنامه ها قبل از پایین آمدن از سطح شیب دار برای کاوش در منطقه ای از مریخ معروف به کوه آرمانشهر ، مریخ نورد برای آزمایشهای تشخیصی باید چندین روز در فرود بماند.  او به یک مریخ نورد آمریکایی پیوست که در ماه فوریه وارد سیاره سرخ شد.

اولین فرود در مریخ در چین پس از پرتاب ماه گذشته بخش اصلی ایستگاه فضایی دائمی و مأموریتی است که سنگهای ماه را در پایان سال گذشته باز می گرداند.

خبرگزاری رسمی شینهوا با اعلام خبر فرود در یکی از حساب های خود در شبکه های اجتماعی گفت: “چین برای اولین بار آثار خود را در مریخ برجای گذاشته است ، که گامی مهم در اکتشافات فضایی کشورمان است.”

ایالات متحده از سال 1976 تاکنون 9 فرود موفقیت آمیز در مریخ داشته است. اتحاد جماهیر شوروی در سال 1971 بر روی این سیاره فرود آمد ، اما پس از آنکه فضاپیما پس از مدت کوتاهی از انتقال اطلاعات متوقف شد ، این مأموریت ناکام ماند.

یک مریخ نورد و یک هلی کوپتر کوچک از طرف فرود آمریکا در حال اکتشاف مریخ در ماه فوریه هستند.  ناسا انتظار دارد که مریخ نورد اولین نمونه خود را در ماه جولای جمع کند تا پس از یک دهه به زمین بازگردد.

چین قبلاً روی ماه فرود آمده است ، اما فرود روی مریخ کاری بسیار دشوارتر است.  سفینه های فضایی هنگام ورود به جو مریخ از سپرهایی برای محافظت در برابر گرمای سوزان استفاده می کنند و برای جلوگیری از سقوط از سرعت و موشک های یکپارچه و چتر استفاده می کنند.  چترها و موشکها باید در زمان مناسب برای فرود در محل تعیین شده قرار بگیرند.  برای فرود روی ماه فقط موشک های مینی رترو لازم است و فقط چتر نجات برای بازگشت به زمین کافی است.

شینهوا گفت: کپسول ورودی در ارتفاع 125 کیلومتری (80 مایل) وارد جو مریخ شد و به اصطلاح “پر خطرترین مرحله کل ماموریت” آغاز شد.

شین هوا گفت: یک چتر 200 متر مربعی (2150 متر مربع) مستقر شد و بعداً سقوط کرد و سپس یک موشک یکپارچه شلیک شد تا سرعت شناور تقریباً به صفر برسد.  شناور حدود 100 متر (330 فوت) بالاتر از سطح زمین بالا رفت تا موانع را قبل از لمس چهار پایه بافر شناسایی کند.

به گزارش شینهوا ، گان یانگ ، یک مقام اداره ملی فضایی چین ، گفت: “هر مرحله فقط یک فرصت داشت و اقدامات از نزدیک با هم مرتبط بودند. اگر نقصی وجود داشت ، فرود شکست می خورد.”

شین هوا گفت: این برخورد در ساعت 7:18 صبح به وقت پکن (11:18 بعد از ظهر جمعه ، گرینویچ ؛ 7:18 بعد از ظهر EDT) بود ، اگرچه بیش از یک ساعت از کنترل کننده های زمینی می توانست موفقیت آمیز بودن فرود را تأیید کنند.  مریخ نورد باید صفحات خورشیدی و آنتن خود را باز کند و پس از آن بیش از 17 دقیقه طول کشید تا سیگنال های خود فاصله بین مریخ و زمین را طی کنند.

شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین در نامه تبریک خود به تیم مأموریت ، فرود را “گام مهمی در اکتشاف بین سیاره ای کشورمان ، شناخت جهش از کره ماه به سیستم سیاره ای و ترک دنباله چینی در مریخ برای اولین بار” خواند.  … میهن و مردم همیشه شاهکارهای استثنایی شما را به یاد می آورند!  “

توماس زوربوچن ، دستیار مدیر ناسا ، در توئیتی نوشت: “همراه با جامعه علمی جهانی ، من منتظر سهم مهم این ماموریت در درک بشریت از سیاره سرخ هستم.”

فرود چینی ها در مریخ محبوب ترین موضوع در Weibo ، یک سکوی برجسته رسانه های اجتماعی بود ، زیرا مردم ابراز هیجان و غرور می کردند.

فضاپیمای Tianwen-1 از ماه فوریه در مدار مریخ قرار دارد ، وقتی پس از 6 ماه و نیم سفر از زمین وارد آن شد.  شینهوا این مأموریت را اولین بررسی سیاره ای چین توصیف کرد.

انتظار می رود مریخ نوردی که به نام خدای آتش سوزی چینی Jurong نامگذاری شده است ، به مدت 90 روز مستقر شود و به دنبال شواهدی از زندگی باشد.  تقریباً به اندازه یک ماشین کوچک ، دارای رادار ، لیزر و سنسورهای نفوذپذیر زمین برای اندازه گیری جو و کره مغناطیسی است.

برنامه فضایی چین در اوج مسابقه فضایی خود احتیاط بیشتری نسبت به ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی دارد.

راه اندازی ماژول اصلی ایستگاه فضایی در چین در ماه آوریل ، اولین مأموریت 11 برنامه ریزی شده برای ساخت و ایمن سازی ایستگاه و اعزام خدمه 3 نفره تا پایان سال آینده است.  در حالی که ماژول با موفقیت پرتاب شد ، بازگشت کنترل نشده موشک به زمین انتقادات بین المللی را به همراه داشت ، از جمله بیل نلسون ، مدیر ناسا.

چین گفته است که می خواهد مردم را روی ماه فرود بیاورد و احتمالاً یک پایگاه علمی در آنجا ایجاد کند.  هیچ جدول زمانی برای این پروژه ها منتشر نشده است.  گزارش شده است که یک فضاپیما نیز در حال توسعه است.

——

هنری هوو ، محقق آسوشیتدپرس ، کارولین چن ، دستیار خبر و سم مک نیل ، روزنامه نگار ویدئویی در این گزارش همکاری داشتند.

  • عرفان مسعود پور
۲۶
ارديبهشت

 

ناتان مک کینون برای تمرین روز شنبه دوباره روی یخ رفته است و همه نشانه ها نشان می دهد که او دوباره در ترکیب بازی 1 از سری 1 دور مقابل St. Louis Blues به تیم برگشته است.

مهار سخت بهمن کلورادو ، چهار بازی از 5 بازی اخیر خود در فصل منظم را با آسیب دیدگی از ناحیه پایین تنه از دست داده است.  اما مربی جارد بدنار گفت که انتظار دارد مک کینون و مهاجم برندون سعد آماده باشند تا دوشنبه شب برای شروع بهترین های هفت سریال خود در بال آرنا ترک شوند.  بهمن در رده های بالای جدول در این فصل 5-3 به مصاف آبی ها رفت.

بدنار به مک کینون گفت: “او بخش بزرگی از تیم هاکی ما است ، خصوصاً دلیل توهین ما.”  “شامل او در ابتدای سریال همان چیزی است که دکتر دستور داده است.”

و خبرهای بد برای سنت لوئیس ، که یک گلزن پیشرو ، دیوید پرون نخواهد داشت.  روز شنبه ، او با پیوستن به هم تیمی های خود ناتان واکر و جیک والمن در این لیست ، به لیست پروتکل COVID-19 لیگ اضافه شد.  پرون با 58 امتیاز —19 گل و 39 پاس گل در 56 بازی آبی پوشان را هدایت کرد.

مک کینون با 65 امتیاز (20 گل ، 45 پاس گل) در جایگاه دوم تیم قرار گرفت و یک امتیاز عقب تر از هم تیمی خود ، میکو رانتانن (30 ، 36) بود.

در این راه ، مک کینون با کسب یک سری امتیاز از 15 بازی از 27 مارس تا 28 آوریل ، اوج زندگی حرفه ای خود را در این فصل قرار داد.  این سومین خط طولانی بازیکن بهمن از زمان انتقال تیم به دنور قبل از فصل 1995-96 است.

بدنار که تیمش مقام اول لیگ دسته غربی و جام ریاست جمهوری را برای بهترین فصل منظم بدست آورد ، گفت: “او یکی از ستارگان ما و مردی است که واقعاً چشم به راه این زمان از سال است.”  “ما در سال گذشته دیدیم که او می تواند در پلی آف چه کاری انجام دهد.”

در سال 2020 مک کینون برای شروع پلی آف به یک سری 14 امتیاز ادامه داد.  به گزارش آوالانچ ، مارک مسیه (14 در سال 1988) و بابی اور (14 در سال 1970) به دومین شروع طولانی برای یک فصل پس از تاریخ NHL مساوی شدند.  طولانی ترین آن توسط برایان تروتیر ضبط شد ، وی که یک سری 18 بازی را برای افتتاحیه فصل بعد در 1981 ادامه داد.

تماشا کنید |  بررسی مرحله حذفی جام استنلی: بخش غربی

آیا یکی از 2 تیم برتر هاکی می تواند از سخت ترین بخش NHL خارج شود؟ 2:23

سعد در 11 بازی گذشته با آسیب دیدگی از ناحیه پایین تنه از دست رفته است.  او از اکتبر گذشته که توسط شیکاگو خریداری شد ، در این فصل 15 گل و 9 پاس گل دارد.  سعد در حالی که در Blackhawks بود ، دو عنوان جام استنلی را به دست آورد (13-132012 ، 15-14 -15).

بدنار گفت ، یک بازگشت احتمالی دیگر به کلرادو می تواند مدافع کانر تیمینز باشد.

بهمن بدون مدافع ضربه برای تازه کار بوون بایرام که از 25 مارس بازی نکرده است.  اسکیت عید شنبه.

بدنار گفت: “او هر روز بهتر می شود.”  “مورد بعدی برای او سوار شدن به چنین اسکیت هایی با افراد زیادی و تماس با آنها خواهد بود. خواهیم دید که او تا کجا پیش خواهد رفت.

“او اکنون وقت زیادی را برای ما از دست داده است. ما در تلاش هستیم تا او را به مسیر خود برگردانیم. … امیدواریم که او در برخی موارد گزینه ای برای ما باشد.”

  • عرفان مسعود پور
۲۵
ارديبهشت

 

رجینا – دولت ساسکاچوان اعلام کرد که برای پشتیبانی از ایالات متحده که با تصمیم رئیس جمهور جو بایدن برای لغو خط لوله Keystone XL مبارزه می کنند ، جلسات توجیهی برگزار می کند.

طبق یک اعلامیه مطبوعاتی ، 21 ایالت – از جمله تگزاس و مونتانا – پس از امضای دستورالعمل لغو مجوز خط لوله در ژانویه ، رئیس جمهور بایدن در مارس 2021 دادخواست را آغاز کردند.

وزیر دادگستری و دادستان کل گوردون ویانت در بیانیه ای گفت: “گرچه ما تمایلی به ورود به سیاست آمریکا نداریم ، اما باید از هر فرصتی برای دفاع از اقتصاد ساسکاچوان استفاده کنیم.”

ویانت گفت دادستان کل مونتانا با ارائه اطلاعاتی در مورد تأثیر اقتصادی لغو خط لوله در استان ، از دولت ساسکاچوان خواسته است تا در این دادخواست شرکت کند.

این استان گفت که یک شرکت حقوقی آمریکا را برای تهیه و تنظیم گزارش آمیکوس استخدام خواهد کرد ، که به گفته دولت ، این امر مشابه پرونده مداخله در دادگاه های کانادا است.

ریان میلی ، رهبر حزب دموکراتیک حزب ساسکاچوان گفت که در حالی که خط لوله را پروژه مهمی می داند که لغو شده است ، اما تأثیر استان در نتیجه دادخواست را زیر سال می برد.

مایلی گفت: “من واقعاً دوست دارم نظر کارشناس حقوقی را در مورد این موضوع بشنوم قبل از اینکه آنها دلارهای زیادی پشت سر او بیندازند ، همانطور که دیدیم آنها صدها هزار دلار پشت سر یک چالش دیوان عالی کشور که در نهایت ناموفق بود ، انداختند.” مراجعه به دیوان عالی کشور. دادگاهی مالیات کربن را مورد اختلاف قرار می دهد.

خط لوله Keystone XL برای اولین بار در سال 2008 پیشنهاد شد. این خط از آلبرتا آغاز می شود و قبل از عبور از مرز ساسکاچوان و مونتانا و انتقال نفت به پالایشگاه های تگزاس از طریق ساسکاچوان عبور می کند.

  • عرفان مسعود پور
۲۴
ارديبهشت

 

لندن (AP) – آسوشیتدپرس این هفته گزارش داد ، دیپلمات ها و اهدا کنندگان انگلیسی ، اروپایی و آمریکایی نگرانی های جدی در مورد نحوه برخورد سازمان بهداشت جهانی با ادعای سو abuse استفاده جنسی مربوط به کارکنان خود در طی شیوع ابولا در کنگو ابراز داشته اند.

روز سه شنبه ، AP تحقیقاتی را منتشر کرد که مستند آن بود که مدیریت ارشد WHO از تعداد زیادی ادعا در مورد سو abuse استفاده جنسی ، که حداقل دو نفر از پزشکان آن را درگیر اپیدمی 2018 کرده است ، مطلع شده است.

یک قرارداد محضری توسط AP به دست آمده نشان می دهد که دو مقام WHO توافق نامه ای بین دکتر ژان پل نگاندو و زن جوانی که او در کنگو آغشته کرده است امضا کرده اند.  در آن ، نگاندو قول می دهد که به زن جوان پول بپردازد ، هزینه های بارداری او را بپوشاند و یک قطعه زمین برای او بخرد.  نگاندو گفت که این توافق نامه “برای محافظت از صداقت و اعتبار سازمان” به امضا رسید.

سایمون مانلی ، سفیر پادشاهی انگلستان در سازمان ملل در ژنو ، گفت: “پادشاهی انگلستان در مورد سو sexual استفاده و آزار و اذیت جنسی رویکردی صفر دارد.”  “ما برای تأیید حقایق فوراً با WHO و سایر اهداکنندگان اصلی صحبت می کنیم.” انگلیس دومین اهداکننده WHO پس از ایالات متحده است

وزارت خارجه ایالات متحده هیچ توضیحی در مورد این موضوع نداد.

WHO از اظهارنظر در مورد ادعاهای خاص ارائه شده توسط AP خودداری کرد و گفت که در انتظار نتایج هیئتی است که اکتبر گذشته برای بررسی خشونت جنسی در هنگام شیوع در کنگو با حضور مقامات WHO تشکیل شد.

کلر ونهام ، دستیار سیاست جهانی بهداشت در دانشکده اقتصاد لندن که در زمینه جنسیت و بودجه در WHO تحصیل می کرد ، گفت: “نگران کننده این است که WHO این سو abuse استفاده را مخفی نگه می دارد و علناً این اتهامات را محکوم نمی کند.”  “صحبت های زیادی در مورد دادن پول بیشتر به WHO وجود دارد ، اما من فکر نمی کنم تا زمانی که متوجه شویم این سازمانی است که می توانیم به آن اعتماد کنیم ، هیچ دولتی نباید متعهد به این امر شود.”

بنیاد بیل و ملیندا گیتس ، سومین آژانس تأمین بودجه ، گفت که انتظار دارد آژانس های سازمان ملل متحد در اسرع وقت تحقیقات عمیقی در مورد خشونت جنسی انجام دهند.

این بنیاد گفت: “نقش ما به عنوان بودجه این است که سازمان هایی که از بنیاد کمک مالی می گیرند ، بالاترین استانداردهای شفافیت و پاسخگویی را داشته باشیم و از آنها بخواهیم که برای جلوگیری از سو m رفتارهای آینده گام بردارند.”

لارنس گوستین ، مدیر مرکز همکاری جهانی بهداشت جهانی WHO در دانشگاه جورج تاون ، گفت که مسئولیت اصلی پاسخ WHO به ابولا بر عهده مدیر کل تدروس آدانوم جبرایز است.  AP متوجه شد که یکی از پزشکان متهم به آزار و اذیت جنسی ، بوکاکار دیالو ، از رابطه خود با تدروس ، که در طی سخنرانی در ژانویه 2019 از دیالو نام برد ، به خود می بالد. ارتباط جنسی؛  دیالو این ادعاها را رد کرد.

گوستین گفت: “برای من سخت است که باور کنم تدروس از این اتهامات اطلاع داشته و هیچ کاری نمی کرده است.”  “(مدیر عامل) باید بالاترین استانداردهای اخلاقی را داشته باشد بنابراین ما باید بفهمیم که او چه چیزی را می داند و چه زمانی او را می داند.  … ممکن است دکتر دیالو از رابطه خود با تدروس به عنوان اهرمی برای استثمار جنسی استفاده کرده باشد ، اما تدروس اگر از این موضوع اطلاع نداشته باشد مقصر نبوده است.  “

گوستین گفت: مقامات WHO که از ادعای تجاوز جنسی اطلاع داشتند اما اقدامی نکردند باید مجازات شوند.

بالاس اویواری ، سخنگوی کمیسیون اروپا ، گفت که “تحقیقات AP را از نزدیک کنترل خواهد کرد”.  وی گفت که این کمیسیون آماده بازنگری یا تعلیق بودجه “برای هر شریکی است که از قوانین و استانداردهای اخلاقی و حرفه ای بالا برخوردار نیست”.  سال گذشته ، کمیسیون اروپا حدود 114 میلیون یورو (138 میلیون دلار) در اختیار WHO قرار داد.

بانک جهانی گفت که “به شدت نگران” اتهامات جدید در مورد سو abuse استفاده جنسی در WHO است.  سال گذشته هنگامی که گزارش هایی درباره سو abuseاستفاده جنسی گسترده در هنگام شیوع ابولا منتشر شد ، بانک مذاکرات با مقامات کنگو در مورد بودجه جدید آژانس ها ، از جمله WHO را به حالت تعلیق درآورد.

بانک جهانی در یک ایمیل گفت: “ما در حال بررسی رابطه خود با هر سازمانی هستیم که استانداردهای آن زیر سوال برود.”

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

___

جیمی کیتون از ژنو در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.

  • عرفان مسعود پور
۲۴
ارديبهشت

 

با وجود اضافه شدن بیشترین تعداد موارد در جهان هر روز ، هند همچنان به عنوان کشوری غیر جامعه انتقال دهنده (CT) شناخته می شود ، در عوض طبقه بندی پایین تر و جدی تر “خوشه موارد” را آخرین هفته گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) در تاریخ 11 مه.

کشورهایی مانند ایالات متحده ، برزیل ، انگلستان ، فرانسه – و بررسی لیستی از بیش از 190 کشور حاکی از این است که اکثریت – همه برچسب “منتقل شده توسط جامعه” دارند.  در میان 10 کشور با بیشترین موارد تأیید شده ، فقط ایتالیا و روسیه به عنوان “منتقل شده توسط جامعه” تعریف نشده اند.  هر دو کشور حداقل یک ماه در مسیر نزولی بوده اند و با هم کمتر از 20،000 مورد در روز سهم دارند – حدود 5٪ از جمعیت روزانه هند.

از زمان آغاز همه گیری ، هند هرگز به عنوان یک جامعه انتقالی مشخص نشده است.

خطر برای افراد بیشتر

به طور کلی ، CT زمانی است که موارد جدید در 14 روز گذشته را نمی توان در کسانی که سابقه سفر بین المللی دارند ، جستجو کرد ، در حالی که موارد نمی توانند به یک خوشه خاص مرتبط شوند.  علاوه بر این ، رهنمودهای WHO چهار زیر مجموعه را در تعریف گسترده تر CT ارائه می دهند.  CT-1 پیشنهاد می کند “بروز کم موارد محلی به دست آمده ، به طور گسترده پراکنده … و کم خطر ابتلا به عفونت برای جمعیت عمومی” با بالاترین ، CT-4 فرض می کند: “بروز بسیار زیاد موارد محلی و پراکنده در 14 سال گذشته روزها.  خطر ابتلا به عفونت برای افراد بسیار زیاد است.  “

انتظار می رود کشورها و کشورها به درستی طبقه بندی شوند و نوع اقدامات بهداشت عمومی موجود را نشان دهند.

در عوض ، طبقه بندی ، “خوشه موارد” که هند انتخاب می کند ، می گوید “… موارد کشف شده در 14 روز گذشته بیشتر به خوشه های کاملاً مشخصی محدود می شود که ارتباط مستقیمی با موارد وارداتی ندارند … فرض بر این است که تعدادی از موارد ناشناخته در منطقه وجود دارد.  در صورت جلوگیری از قرار گرفتن در معرض این خوشه ها ، این امر به معنای کم بودن خطر ابتلا به عفونت برای سایر افراد جامعه است.

میزان مثبت ملی در هند یا نسبت موارد آزمایش شده که بازده مثبت دارند حدود 21٪ است و حدود 533 از 734 منطقه مثبت بودن را بیش از 10٪ گزارش کرده اند.  طبق اعلام وزارت بهداشت روز پنجشنبه ، 24 کشور با بیش از 15 درصد مثبت و 10 کشور با بیش از 25 درصد وجود دارد.  وی با انسداد یا نوعی محدودیت عمده در جنبش اجتماعی در حداقل 18 کشور ، وی تأکید کرد که هیچ منطقه ای از کشور از ویروس کرونا در امان نیست.

مقامات بهداشتی حتی استفاده از ماسک در خانه را توصیه کرده اند و این اتفاق نظر علمی را که ویروس به جای تماس با قطرات بزرگ از سطح از طریق آئروسل گسترش می یابد ، تأیید می کنند.

نزدیکترین دولت هند CT را به رسمیت می شناسد وقتی وزیر بهداشت اتحادیه ، هارد وردان در یک نشست وب عمومی در متن بنگال غربی در ماه اکتبر گفت که “… در جیب های مختلف در کشورهای مختلف ، از جمله بنگال غربی ، انتقال جامعه انتظار می رود ، به ویژه در متراکم مناطق.  با این حال ، این در سراسر کشور اتفاق نمی افتد.  این محدود به مناطق خاصی است که در کشورهای محدود یافت می شود.  “

در انکار

کارشناس گفت هندو امتناع هند از توصیف خود به عنوان منتقل شده توسط جامعه یک رویکرد “شترمرغ در شن و ماسه” است ، زیرا ماندن در CT – به دور از کلاله زنی یا نشانگر عدم موفقیت – مربوط به نحوه برخورد مقامات با بیماری همه گیر است.

اگر موارد هنوز خوشه ای بود ، این بدان معناست که دولت باید آزمایش ، پیگیری تماس و جداسازی را برای جلوگیری از گسترش بیشتر عفونت در اولویت قرار دهد.  از طرف دیگر CT به معنای اولویت بندی درمان و پیروی از توصیه ها برای محافظت از خود بود.

“ما ممکن است آوریل گذشته در یک نمایش اجتماعی بوده باشیم.  آزمایش همچنان برای پیش بینی روند آینده بیماری همه گیر (از طریق آزمایشات تصادفی) و آمادگی برای آن مفید است. ”  “یا اگر دوره خاصی از درمان یا دارو وجود داشته باشد که پس از آزمایش مثبت کسی تجویز شود ، مفید است.  با این حال ، این واقعا دلیل این نیست که دولت می خواهد از این اصطلاح اجتناب کند.  این فقط باعث می شود احمق به نظر برسیم.  “

  • عرفان مسعود پور
۲۴
ارديبهشت

 

تورنتو – یک مطالعه جدید توسط یک تیم مشترک محققان ژاپنی-آمریکایی ، یک مدل جدید مولکولی و یک روش تجزیه و تحلیل را کشف کرده است که می تواند به ماموریت های اکتشاف فضایی آینده کمک کند تا حیات فرازمینی را شناسایی کنند.

این مطالعه که در ژورنال Life منتشر شده است ، جزئیات این موضوع را توضیح می دهد که چگونه محققان انستیتوی علمی حیات زمین (ELSI) در انستیتوی فناوری توکیو یک تکنیک یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل مخلوط های آلی پیچیده برای طبقه بندی قابل اعتماد آنها به عنوان بیولوژیکی یا زیست شناختی (مصنوعی) ایجاد کرده اند. .

هدف این تحقیق پاسخ به س questionالی است که ماموریت های آینده برای مطالعه منظومه شمسی پیش رو دارند: چگونه می توانید چیزی را شناسایی کنید که ترکیب آن مانند هیچ چیز روی زمین نباشد؟

این مطالعه به استفاده از طیف سنجی جرمی بستگی دارد ، که یک روش تحلیلی برای اندازه گیری نسبت جرم به بار یونها در یک نمونه است.  این فرآیند به محققان اجازه می دهد تا جرم ذرات و مواد شیمیایی اساسی در یک نمونه یا مولکول را شناسایی کنند – اساساً با شناسایی آنچه از آن تشکیل شده است.

در این مطالعه ، محققان چندین نوع مختلف از مخلوط های آلی پیچیده – چه بیولوژیکی و چه زیست شناختی – را تجزیه و تحلیل کردند که شامل نمونه های آلی شهاب سنگ ها ، میکروارگانیسم های آزمایشگاهی و روغن خام بود.

بر اساس یک گزارش ، هر نمونه شامل دهها هزار ترکیبات مولکولی است که مجموعه زیادی از داده ها را ارائه می دهد که قابل مقایسه و طبقه بندی است.

محققان دریافتند که الگوهای مولکولی یا “اثر انگشت” ترکیب هر نمونه بسیار متفاوت است و هنگامی که آنها داده های خام خود را به الگوریتم یادگیری ماشین رایانه ارسال می کنند ، با 95 می تواند نمونه ها را به عنوان زنده یا غیر زنده طبقه بندی کند درصد دقت

این ارتباط خاطر نشان می کند که این مطالعه داده های خام آنها را به طور قابل توجهی ساده کرده است و این امر قابل قبول است که می توان همان فرایندها و آزمایش ها را با ابزارهایی با دقت پایین تر در فضاپیماها انجام داد.  این بدان معناست که مریخ نوردان و سایر فضاپیماها می توانند به طور بالقوه نمونه هایی را در مریخ یا سیارات دیگر شناسایی کنند.

خوان چن ، یکی از نویسندگان این مطالعه در بیانیه ای گفت: “این کار فرصت های بسیار مهیجی را برای استفاده از طیف سنجی جرمی با وضوح فوق العاده بالا برای کاربردهای نجومی ایجاد می کند.”

این تجزیه و تحلیل می تواند “مزایای گسترده ای برای جستجوی حیات در منظومه شمسی ، و شاید حتی در آزمایش های آزمایشگاهی طراحی شده برای بازآفرینی منشا حیات باشد” ، گفت: جیم کلیوز ، نویسنده مقاله دوم. با جزئیات بیشتر درک کنید که چگونه و چرا جنبه های تجزیه و تحلیل داده های آنها بسیار موفق بوده است.

در حالی که این مطالعه در محل ادامه دارد ، چندین ماموریت در تلاش برای یافتن حیات فرازمینی هستند.  مریخ نورد Perseverance ناسا امسال به دنبال زندگی در مریخ خواهد بود و Europa Clipper که در سال 2024 به فضا پرتاب شد ، سعی خواهد کرد نمونه های یخ را از قمر مشتری مشتری Europa بگیرد.  در سال 2027 ، مأموریت Dragonfly ناسا سعی خواهد کرد یک هشت پا را بر روی تیتان ماه زحل فرود آورد.

  • عرفان مسعود پور