ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

 

بزرگترین شرکت پردازش گوشت در جهان می گوید معادل 11 میلیون دلار به هکرهایی که اواخر ماه گذشته به سیستم رایانه ای آن حمله کردند ، پرداخت کرده است.

JBS SA مستقر در برزیل در تاریخ 31 مه گفت که این قربانی یک حمله باج است ، اما روز چهارشنبه ، برای اولین بار ، بخش آمریکایی شرکت تأیید کرد که دیه را پرداخت کرده است.

آندره نوگیرا ، مدیرعامل JBS ایالات متحده گفت: “این یک تصمیم بسیار دشوار برای شرکت ما و شخصاً برای من بود.”  “با این حال ، ما احساس کردیم که این تصمیم باید گرفته شود تا از خطرات احتمالی برای مشتریان جلوگیری کند.”

JBS اظهار داشت که بیشتر تسهیلات آن در زمان پرداخت در حال کار است ، اما تصمیم گرفت برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل پیش بینی نشده و اطمینان از عدم نمایش داده ها ، هزینه پرداخت کند.

FBI حمله را به REvil نسبت می دهد ، یک باند روسی زبان که در ماه های اخیر بیشترین مطالبات باج را مطرح کرده است.  FBI گفت که این کار برای رساندن عدالت به این گروه تلاش خواهد کرد و از هر کسی که قربانی یک حمله سایبری شده است خواست فوراً با دفتر تماس بگیرد.

هدف این حمله سرورهای پشتیبانی کننده از عملیات JBS در آمریکای شمالی و استرالیا بود.  تولید برای چند روز متوقف شد.

در اوایل این هفته ، وزارت دادگستری اعلام کرد که بیشتر مبلغ پرداختی باج میلیون دلاری را که توسط Colonial Pipeline ، مجری بزرگترین خط لوله سوخت کشور پرداخت شده است ، جبران کرده است.

استعمار در اوایل ماه مه به 75 گروه بیت کوین – که متعاقباً 4.4 میلیون دلار ارزش داشت – باج داد.  عملیات توقیف ارزهای رمزپایه نشان دهنده یک پیروزی نادر در مبارزه با باج افزار است ، زیرا مقامات ایالات متحده برای مقابله با تهدیدی که به سرعت در حال افزایش است برای صنایع مهم در سراسر جهان تلاش می کنند.

بلافاصله مشخص نبود که آیا JBS دیه خود را با بیت کوین نیز پرداخت کرده است.

JBS گفت که بیش از 200 میلیون دلار در سال صرف فناوری اطلاعات می کند و بیش از 850 متخصص IT در سراسر جهان استخدام می کند.

این شرکت گفت تحقیقات پزشکی قانونی هنوز ادامه دارد ، اما اعتقاد نداشت داده های مربوط به شرکت ، مشتریان یا کارمندان به خطر افتاده است.

  • عرفان مسعود پور