ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

«لوید آستین»، گزینه «جو بایدن» برای تصدی سمت وزیر دفاع آمریکا، در نشست سنا برای تایید وی، اظهارات بی اساسی را علیه کشورمان مطرح کرد.

 

بر اساس گزارش رویترز، آستین مدعی شد «ایران همچنان عنصر بی ثباتی در منطقه است و تهدیدی برای هم‌پیمانان و نیروهای ماست که در منطقه مستقر کرده ایم.»

 

وی در ادمه ادعاهای بی اساس خود گفت: «در صورتی که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، مقابله با چالش‌های پیش رو در منطقه برای ما دشوارتر خواهد بود.»

 

پیش از این، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه پیشنهادی بایدن نیز در نشست سنا، اظهاراتی را درباره برجام مطرح کرد.

 

بلینکن می‌گوید، «دولت بایدن متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.»

 

جو بایدن پیش از این با انتقاد از اقدامات دونالد ترامپ، رییس جمهور کنونی آمریکا در قبال ایران و تصمیم وی برای خروج از توافق هسته ای، تمایل خود را برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

 

به گزارش رویترز، مقام‌های پنتاگون اعلام کردند که چندین نظامی گارد ملی آمریکا که قرار بود به برقراری امنیت مراسم تحلیف جو بایدن کمک کنند، از این برنامه حذف شده‌اند.

 

 بر اساس این گزارش، مقام‌های پنتاگون پس از بررسی سوابق این افراد، اجازه حضور آنها در برنامه تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن را نداده‌اند. یکی از علل اصلی حذف نام این نظامیان از برنامه تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن، ارتباط احتمالی آنها با گروه‌های راست افراطی بوده است.

 

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: ما اقدامات لازم و محتاطانه را اتخاذ می‌کنیم و فوراً این نظامیان گارد ملی را از حضور در برنامه حفاظت از ساختمان کنگره و برقراری امنیت مراسم تحلیف حذف کردیم.

 

این در حالی است که کریستوفر میلر، وزیر دفاع موقت آمریکا دوشنبه در اظهاراتی گفت: اف‌بی‌آی با استقرار بیش از ۲۵ هزار نیروی گارد ملی برای حفاظت از ساختمان کنگره و برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، عملاً در حال کمک به ارتش برای برقراری نظم و امنیت است.

 

اظهارات وزیر دفاع موقت آمریکا، در حالی است که پس از حمله مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز ششم ژانویه، نگرانی‌ها درباره وقوع خشونت‌های بیشتر در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن به‌ شدت افزایش یافته است.

 

پنتاگون پیش از این درباره خطر احتمالی اعتراضات مسلحانه در آستانه مراسم تحلیف بایدن هشدار داده است.

 

وزارت دفاع آمریکا مجوز استقرار ۲۵ هزار نیروی گارد ملی این کشور در واشنگتن را برای تأمین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن صادر کرده است، ولی این نگرانی نیز بین مقامات آمریکایی وجود دارد که ارتش بخشی از مشکل باشد، زیرا تعدادی از نظامیان کارکشته و قدیمی ارتش آمریکا در جریان حمله اخیر طرفداران ترامپ به کنگره بازداشت شده‌اند، حداقل یکی از بازداشت‌شدگان نیز عضو گارد ملی در ویرجینیا بوده است.

  • عرفان مسعود پور