ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

 

نیویورک – آمازون ، که تحت فشار خریداران ، مارک ها و قانون گذاران قرار گرفته است تا علیه تقلبی در وب سایت خود اقدامی انجام دهد ، روز دوشنبه گفت که سال گذشته بیش از 10 میلیارد تبلیغ تبلیغاتی مشکوک را قبل از فروش هرگونه پیشنهاد خود مسدود کرده است.

این ارقام در اولین گزارش آمازون در مورد اقدامات ضد جعل و تقلب به دلیل اعلام ابزارها و فن آوری های جدید در سال 2019 منتشر شده است. تعداد لیست های کلاهبرداری مسدود شده در سال گذشته حدود 67٪ نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

تجارت الکترونیکی مستقر در سیاتل گفت که تعداد کلاهبرداران که سعی در فروش در سایت دارند ، افزایش یافته است زیرا کلاهبرداران سعی در استفاده از خریدارانی که در طی همه گیری بیماری بیشتر خرید آنلاین می کنند ، دارند.

آمازون سالهاست که با جعل و تقلب مبارزه می کند.  اما از سال 2019 ، وی در اسناد دولتی به سرمایه گذاران هشدار داده است که فروش کالاهای تقلبی خطری را برای شرکت و وجهه آن به همراه دارد.  اگر مارک ها بدانند که نسخه های تقلبی ارائه می شود ، ممکن است تمایلی به فروش اقلام خود در سایت نداشته باشند.  و ناک اوت می تواند اعتماد مشتریان را نسبت به آمازون از دست بدهد.

جعل کنندگان سعی می کنند محصولات خود را از طریق بازار شخص ثالث به آمازون برسانند ، جایی که فروشندگان می توانند اقلام خود را مستقیماً در سایت لیست کنند.  این شرکت قبل از فروش 2 میلیون کالای تقلبی که سال گذشته به انبارهایش ارسال شده بود ، از بین برد.  و گفته می شود که کمتر از 0.01٪ از کل کالاهای خریداری شده در سایت شکایات نادرستی از خریداران دریافت کرده اند.

آمازون گفت که به لطف فناوری یادگیری ماشین که به طور خودکار لیست ها را اسکن می کند تا سو of ظن های جعلی را از بین ببرد ، می تواند قبل از فروش هر چیز دیگری جعلی ، متوقف شود  این شرکت همچنین به جای گزارش دادن به آمازون و انتظار برای انجام کاری ، راهی به مارک ها می دهد تا خود موارد تقلبی را از سایت حذف کنند.

تلاش های این شرکت در حالی صورت می گیرد که قانون گذاران به دنبال روش هایی برای کاهش جعل و تقلب در اینترنت هستند.  دو سناتور ، بیل کسیدی از لوئیزیانا و دیک دوربین از ایلینوی ، هر دو دموکرات ، لایحه ای را که امسال به عنوان قانون مصرف کنندگان اطلاعات (INFORM) شناخته می شود ، دوباره ارائه دادند.  این امر نیاز به تأیید فروشندگان شخص ثالث و افشای نام و آدرس آنها به خریداران دارد.  این لایحه سال گذشته ارائه شد ، اما مورد رای گیری قرار نگرفت.

آمازون و فروشگاه های آنلاین کوچکتر مانند eBay و Etsy به دلایلی از جمله نگرانی ها مبنی بر اینکه این امر باعث دلسرد شدن مردم از راه اندازی مشاغل کوچک و فروش آنلاین می شود ، با این لایحه مخالف هستند.  اما گروه های نمایندگی خرده فروشان بزرگ ، مانند هوم دپو و لو ، از آن پشتیبانی می کنند و می گویند که این زمین بازی را تسطیح می کند ، زیرا خرده فروشان فیزیکی از تقلبی بودن قفسه های خود اطمینان حاصل می کنند.

آمازون گفت که سال گذشته بیش از 700 میلیون دلار صرف تلاش برای جعل و تقلب کرده و بیش از 10 هزار نفر در حال کار بر روی آنها هستند.  این شرکت همچنین پرونده های مشترک تجاری از جمله اوایل سال جاری با Salvatore Ferragamo علیه جعل کنندگان که بجای آن کمربندهای مارک سطح بالا را فروخته اند ، طرح کرده است.

  • عرفان مسعود پور