ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

تیم کامل ، بازیکنان اصلی ، مسابقات و موقعیت ها

چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۲۶ ب.ظ

 

اندکی پس از دریافت نام جدید ، مقدونیه شمالی برای اولین بار به یک تورنمنت بزرگ فوتبال راه یافت.  (اخبار بیشتر فوتبال)

جمهوری یوگسلاوی سابق در سال 1994 به عضوی مستقل از فیفا و یوفا تبدیل شد ، نام مقدونیه شمالی را در سال 2019 گرفت و از طریق قالب مقدماتی جدید در ماه نوامبر به قهرمانی اروپا رسید.

گروه و اتصالات

اوکراین و هلند بر گروه C تأکید دارند ، اتریش و مقدونیه شمالی کشورهای ضعیف تری هستند.  هلندی ها در گروه C هم یک برتری خانگی دارند و هر سه مسابقه خود را در آمستردام مقابل هواداران برگزار می کنند.  مقدونیه شمالی در 13 ژوئن مقابل اتریش آغاز می شود و پس از آن اوکراین در 17 ژوئن.  آنها در 21 ژوئن به مصاف هلند قدرتمند می روند.

فرصت ها

یوفا یک جایگاه تضمین شده در مسابقات برای کشوری با رده پایین تر دارد که یک گروه را در انتهای لیگ ملت ها قهرمان می کند.  چهار سطح لیگ ملت ها در چهار بازی پلی آف به هم پیوستند و فرصت دوم را به تیم هایی دادند که از گروه های مقدماتی سنتی صعود نکردند.

مقدونیه شمالی برای صعود به لیگ C و صعود به پلی آف ، گروه خود را در لیگ D ، پایین ترین بخش ، به دست آورد.  وی سپس کوزوو را با نتیجه 2-1 حذف کرد و در 12 نوامبر با نتیجه 1-0 گرجستان را شکست داد.

در ابتدا قرار بود مرحله پلی آف در ماه مارس برگزار شود ، اما به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا – مانند خود یورو 2020 – به تعویق افتاد.

کاپیتان مقدونیه شمالی ، گوران پاندف در یک بازی بدون هوادار در استادیوم ملی 54 هزار نفری تفلیس گلزنی کرد.  در خانه ، این گل جشن های طوفانی را برانگیخت و پاندف را به یک نماد ملی تبدیل کرد.

پاندف بیشتر کار خود را در ایتالیا گذراند.  او در اینترمیلان ، اولین باشگاه ایتالیایی بود که در سال 2010 یک سه گانه بدست آورد و مدعی قهرمانی در لیگ ، جام و لیگ قهرمانان اروپا بود.  او در میان تیم های دیگر در لاتزیو ، ناپولی و از سال 2015 در جنوا بازی می کند.

وقتی او به خانه بازگشت ، تیم ملی به این دلیل شهرت دارد که می تواند گاه گاهی اختلالات ایجاد کند.

این تیم انگلیس را در مرحله مقدماتی یورو 2004 به تساوی 2-2 رساند و در مسابقات مقدماتی یورو 2008 نیز یک تساوی دیگر را در خاک انگلیس به دست آورد. بیش از برنده نهایی در گروه کرواسی.

بزرگترین پیروزی مقدونیه شمالی تا به امروز در 31 مارس به دست آمد ، زمانی که آلمان در دویزبورگ ، اولین باخت کشور میزبان در مقدماتی جام جهانی پس از 20 سال ، 2-1 آلمان را شوکه کرد.  در 37 سالگی ، پاندف ثابت کرد که غریزه های گلزنی او هنوز زنده است و سی و هفتمین گل بین المللی خود را در این بازی به ثمر رساند.

چه کسی می تواند تماشا کند

هنگامی که ایگور آنجلوسکی مربی مقدونیه شمالی در سال 2015 روی کار آمد ، یکی از تصمیمات اصلی او مجبور کردن گوران پاندف به بازنشستگی در سطح بین المللی بود.  تاکنون ، این معجزه کرده است.

مقدونیه شمالی در گروه C به همراه هلند ، اتریش و اوکراین بازی خواهد کرد.  دو مسابقه اول مقابل اتریش و اوکراین در بخارست برگزار می شود.  دیدار نهایی برابر هلند در آمستردام خواهد بود.

این کشور که در گذشته به نام جمهوری یوگسلاوی سابق مقدونیه یا به سادگی مقدونیه شناخته می شد ، نام جدید را در سال 2019 پس از حل اختلاف طولانی مدت نام با یونان تصویب کرد.  (با ورودی های AP)

منطقه کامل

دروازه بان ها: استول دیمیتریفسکی (رایو والکانو) ، دامیان سیکوفسکی (دوکسا) ، ریستو یانکوف (کارگران)

مدافعان: استفان ریستوکی (دینامو) ، دارکو ولکوفسکی (ریژکا) ، ویسار موسیلیو (فهه ورار) ، جیانی آلیوسکی (لیدز یونایتد) ، اگزون بیتولایی (شکندیا) ، کیره ریستفسکی (اوجپست) ، جوکو زایکوف (شارلوا)

هافبک ها: آریجان آدمی (دینامو) ، بوبان نیکولوف (لچه) ، انیس باردی (لوانته) ، الیف الماس (ناپولی) ، استفان اسپیرووسکی (لارناکا) ، تیهومیر کوستادینوف (روزومبروک) ، فرهان حسنی (پارتیزانی) ، دانیلیسکی (دانیلسکی) دانیل ماریان Radeski (آکادمی Pandev)

مهاجمان: گوران پاندف (جنوا) ، الکس تراژکوفسکی (مایورکا) ، ایوان تریککوفسکی (لارناکا) ، ولاتکو استوجانوفکی (چامبلی) ، دارکو چورلینوف (اشتوتگارت) ، میلان ریستوکی (اسپارتاک ترناوا) ، کرسته ولکوسکی (سارایوو)

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

  • عرفان مسعود پور