ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

 

رجینا – دولت ساسکاچوان اعلام کرد که برای پشتیبانی از ایالات متحده که با تصمیم رئیس جمهور جو بایدن برای لغو خط لوله Keystone XL مبارزه می کنند ، جلسات توجیهی برگزار می کند.

طبق یک اعلامیه مطبوعاتی ، 21 ایالت – از جمله تگزاس و مونتانا – پس از امضای دستورالعمل لغو مجوز خط لوله در ژانویه ، رئیس جمهور بایدن در مارس 2021 دادخواست را آغاز کردند.

وزیر دادگستری و دادستان کل گوردون ویانت در بیانیه ای گفت: “گرچه ما تمایلی به ورود به سیاست آمریکا نداریم ، اما باید از هر فرصتی برای دفاع از اقتصاد ساسکاچوان استفاده کنیم.”

ویانت گفت دادستان کل مونتانا با ارائه اطلاعاتی در مورد تأثیر اقتصادی لغو خط لوله در استان ، از دولت ساسکاچوان خواسته است تا در این دادخواست شرکت کند.

این استان گفت که یک شرکت حقوقی آمریکا را برای تهیه و تنظیم گزارش آمیکوس استخدام خواهد کرد ، که به گفته دولت ، این امر مشابه پرونده مداخله در دادگاه های کانادا است.

ریان میلی ، رهبر حزب دموکراتیک حزب ساسکاچوان گفت که در حالی که خط لوله را پروژه مهمی می داند که لغو شده است ، اما تأثیر استان در نتیجه دادخواست را زیر سال می برد.

مایلی گفت: “من واقعاً دوست دارم نظر کارشناس حقوقی را در مورد این موضوع بشنوم قبل از اینکه آنها دلارهای زیادی پشت سر او بیندازند ، همانطور که دیدیم آنها صدها هزار دلار پشت سر یک چالش دیوان عالی کشور که در نهایت ناموفق بود ، انداختند.” مراجعه به دیوان عالی کشور. دادگاهی مالیات کربن را مورد اختلاف قرار می دهد.

خط لوله Keystone XL برای اولین بار در سال 2008 پیشنهاد شد. این خط از آلبرتا آغاز می شود و قبل از عبور از مرز ساسکاچوان و مونتانا و انتقال نفت به پالایشگاه های تگزاس از طریق ساسکاچوان عبور می کند.

  • عرفان مسعود پور