ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

 

وزارت بهداشت اتحادیه روز یکشنبه روشن کرد که قرارهای قبلی که برای دوز دوم واکسن Covishield به صورت آنلاین رزرو شده است ، همچنان معتبر خواهد بود و در سیستم Co-WIN لغو نخواهد شد.

با این حال ، وی گفت که اکنون تغییرات لازم در پورتال دیجیتال Co-WIN اعمال شده است ، در نتیجه آن اگر دوره بعد از تاریخ مصرف اولین دوز برای هر ذی نفع کمتر باشد ، جلسات آنلاین یا محلی امکان پذیر نخواهد بود بیش از 84 روز.

در تاریخ 13 مه ، مرکز بر اساس توصیه های گروه کاری COVID به ریاست NK Arora ، تفاوت بین دوزهای اول و دوم واکسن Covishield را به 12-16 هفته افزایش داد.

“دولت هند این تغییر را به ایالات متحده و UT اعلام کرده است.  پورتال دیجیتال Co-WIN نیز تغییر شکل داده شده است تا این بازه از دو دوز Covishield ، تولید شده توسط موسسه سرم هند (SII) ، به 12-16 هفته منعکس شود. ”

وی گفت: “با این حال ، گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که افرادی که دوز دوم خود را در کمتر از 84 روز Co-WIN از قبل رزرو کرده اند ، بدون دریافت دوز دوم Covishield از مراکز واکسن برگردند.”

“علاوه بر این ، قرارهای آنلاین رزرو شده برای دوز دوم Covishield همچنان معتبر خواهد بود و توسط Co-WIN لغو نخواهد شد.  علاوه بر این ، به ذی نفعان توصیه می شود جلسات خود را برای تاریخ بعد از 84 روز از تاریخ اولین دوز واکسیناسیون ، برنامه ریزی مجدد کنند. ”

دولت اتحادیه بار دیگر به ایالات / UTs تأکید کرد که قرارهای آنلاین رزرو شده برای دوز دوم کوویشیلد قبل از این تغییر در فاصله دو دوز کوویشیلد باید مشاهده شود.

وی به ایالت ها / یو تی اس ها توصیه کرد که به کارمندان میدانی می توان دستور داد که “اگر چنین ذی نفعانی هنوز برای واکسیناسیون مراجعه می کنند ، دوز دوم کوویشیلد باید داده شود و آنها نباید تسلیم شوند.”

همچنین از آنها خواسته می شود تا فعالیت های آگاهی بخشی را برای آگاهی دادن به ذینفعان از این تغییر انجام دهند.

  • عرفان مسعود پور