ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

غیبت فرهاد اصلانی و حضور تلفنی خانم بازیگر

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷ ب.ظ

در غیابِ فرهاد اصلانی که به جشنواره نیامده بود، شبنم مقدمی هم تلفنی خودش را به نشست خبری "ستاره‌بازی" رساند، فیلمی که در مذمتِ مهاجرت ساخته شده بود اما بسیاری از کارشناسان و منتقدین، به نوعِ روایت هاتف علیمردانی گلایه داشتند وقتی ایرانی‌هایی را نشان می‌داد که به فلاکت افتاده‌اند اما به ایران برنمی‌گردند.

 

آیا "ستاره‌بازی" متعلق به ایران است؟

فیلمی که در عینِ روایت مستندگونه و واقعیت‌گرایانه علیمردانی، بعضاً‌ منتقدین آن را خیلی متعلق به ایران نمی‌دانند! کارشناسانی که به عریان نشان دادن صحنه‌های استعمال مواد مخدر هم انتقاد داشتند، در حالی که نمایش استعمال مواد مخدر در فیلم‌ها ممنوع است و اگر قرار به اکران عمومی باشد حتماً "ستاره‌بازی" را باید 15 سال به بالاها ببینند.

 

موضوع بعدی در "ستاره‌بازی" که در نشست خبری هم خبرنگاران به آن توجه کردند موضوع مهاجرت بود که به‌تعبیر بسیاری هاتف علیمردانی می‌توانست بازگشتِ مهاجران به فلاکت افتاده فیلم به ایران را نشان دهد، به‌قولِ خودش می‌خواست مذمّت و اتفاقات واقعی را در این فیلم به نمایش درآورد و نباید به‌شکلِ بیانیه درمی‌آمد.

 

نشست "ستاره‌بازی" بدون حضور فرهاد اصلانی و تماس تلفنی شبنم مقدمی برگزار شد اما خبرنگاران و اهالی رسانه، بازی ملیسا ذاکری (نقش صبا) را بسیار پسندیدند، بازیگری که پیش از این با علیمردانی کار کرده بود و به‌قول تهیه‌کننده، از بینِ نامزدهای زیادی انتخاب شد.

 

نکته بعد هم بحث حضور بازیگران آمریکایی در "ستاره‌بازی" بود که مایکل مدسن بازیگر آثار تارانتینو و مارشال منش بازیگر "دزدان دریایی کارائیب" به ایفای نقش پرداختند. البته سختی‌های ساخت این فیلم در شرایطی که مشکلات اقتصادی و ارزی گریبانِ بسیاری از کارها را گرفته است و این نکته مورد بحثِ جدّی خبرنگاران در نشست خبری فیلم "ستاره‌بازی" بود.

  • عرفان مسعود پور