ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

 

بروکسل – اتحادیه اروپا روز شنبه با پشتیبانی مجدد از Pfizer-BioNTech و فناوری جدید واکسیناسیون COVID-19 خود ، موافقت کرد که قرارداد اصلی برای 1.8 میلیارد دوز بالقوه تا سال 2023 تمدید شود.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اورسولا فون در لاین گفت که دفتر وی قراردادی را برای 900 میلیون دوز تضمینی با همان مقدار دوز به عنوان گزینه آینده تصویب کرده است.

این پیمان جدید ، که به اتفاق آرا از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برخوردار است ، نه تنها تولید واکسن را شامل می شود ، بلکه همچنین اطمینان حاصل می کند که تمام اجزای اصلی توسط اتحادیه اروپا تأمین می شود.

در حال حاضر کمیسیون اروپا دارای پورتفولیو 2.6 میلیارد دوز از نیمی از دو شرکت است.  Pfizer-BioNTech قرارداد اولیه 600 میلیون دوز با اتحادیه اروپا دارد.

در اعلامیه روز شنبه اعتماد اتحادیه اروپا به فناوری واکسن Pfizer-BioNTech نیز تأکید شده است ، که متفاوت از عملکرد واکسن Oxford-AstraZeneca است.

فون در لاین در اجلاس اتحادیه اروپا در پرتغال گفت: “البته ، ما معاهدات دیگری را نیز بررسی خواهیم کرد ، مثلاً مبتنی بر سایر فن آوری ها مانند فن آوری های مبتنی بر پروتئین. مهم این است که فرصت های خود را باز نگه داریم.”

ماده فعال موجود در Pfizer-BioNTech RNA پیام رسان یا mRNA است که حاوی دستورالعمل هایی برای سلولهای انسانی برای ساختن قطعه ای بی خطر از کرونا ویروس به نام پروتئین گل محمدی است.  سیستم ایمنی بدن انسان پروتئین را خارجی تشخیص می دهد و به او اجازه می دهد هنگام آلوده شدن در برابر ویروس واکنش نشان دهد.

اعلام تمدید قرارداد عظیم در حالی است که اتحادیه اروپا با تهیه عکس های تقویت کننده لازم از افرادی که قبلاً واکسن دریافت کرده اند ، گسترش دیسک های واکسیناسیون به کودکان و نوجوانان و ظهور گزینه های جدید احتمالی ، به دنبال راهکارهایی برای مقابله با چالش ها است. از ویروس.

فون در لاین گفت که اندازه قرارداد – 1.8 میلیارد دوز در هر 450 میلیون واحد – فرصت های زیادی را فراهم می کند.

وی گفت: “این شامل توانایی کشورهای عضو برای اهدا یا فروش مجدد دوزها” با هزینه کمتر برای کمک به ملت های همسایه نزدیک یا فراتر از آن است.

Pfizer آمریکایی و BioNTech آلمان قبلاً اعلام کرده اند که در سه ماهه دوم سال جاری 50 میلیون دوز اضافی در اختیار اتحادیه اروپا قرار می دهند و این برای جبران تحویل ناموفق AstraZeneca است.

برخلاف AstraZeneca که اغلب مورد انتقاد انگلو سوئدی قرار دارد ، فون در لاین گفت که Pfizer-BioNTech شریکی مطمئن است که به تعهدات خود عمل می کند.

دو هفته پیش ، اتحادیه اروپا شکایتی را علیه AstraZeneca به دلیل عدم رعایت مفاد قرارداد خود با بلوک 27 کشور تشکیل داد.

واکسن AstraZeneca برای کمپین ایمن سازی در اروپا ضروری بود و اساس استراتژی جهانی واکسن در کشورهای فقیرتر بود.  اما سرعت پایین عرضه ، اروپاییان را ناامید کرده است و آنها این شرکت را مسئول تاخیر نسبی در تولید واکسن ها می دانند.

فون در لاین گفت که تاکنون ، اتحادیه اروپا حدود 200 میلیون دوز به 450 میلیون نفر از ساکنان خود داده است ، در حالی که تقریباً همین تعداد از اتحادیه خارج شده اند.

——

کازرت ، گزارش شده توسط بروکسل

  • عرفان مسعود پور