ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

ایرانیان نیوز

مرجع خبری برای مردم ایرن زمین

Wayanad برای دریافت پیش بینی آب و هوا محلی

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۴۶ ب.ظ

 

“93 داده باران Rainanad در حال حاضر در حال جمع آوری و ترکیب در یک سیستم سنتز متمرکز است.”

    مرکز زیست شناسی هیوم و زیست شناسی حیات وحش و مرکز پیشرفته تحقیقات رادار جو در دانشگاه علم و صنعت کوچین (CUSAT) به طور مشترک یک سیستم محلی پیش بینی هوا برای Wayanad ، یک منطقه شیب بزرگ در این ایالت ایجاد کرده اند.

وی گفت: “در حالی که سیستم های پیش بینی متداول بیشتر بر بارش های ابری متمرکز هستند ، که محدودیت هایی در ارائه تغییرات منطقه ای در پیش بینی دارد ، این مدل جدید بارش را در یک شبکه 25 کیلومتر مربع پیش بینی می کند که تغییرات محلی بارش را نشان می دهد.” S. Abhilash، کارشناس هواشناسی در CUSAT.

“پیش بینی روزانه منجر به دقت 70٪ تا 80٪ توزیع فضایی و همچنین شدت بارندگی شده است.  اما برای درک محدودیت های سیستم مدل سازی و بهبود بیشتر دقت ، باید حداقل سه سال آزمایش کنیم.  نتایج امیدوار کننده از شبیه سازی یک ساله توسط ذینفعان مختلف مورد تشویق و ارزیابی قرار می گیرد و همچنین این فرصت وجود دارد که محصولات پیش بینی شده را برای ذینفعان مختلف شخصی سازی کنیم. “

رشته کوههای غربی گاتس در قسمت جنوب غربی منطقه تپه ای اغلب ابرهای عظیمی را در هنگام مونسون ها به خود جلب می کند و باران سنگین اوروگرافیکی را دریافت می کند.  در حالی که ضلع غربی سالانه 4000 تا 5000 میلی متر بارندگی دارد ، ضلع شرقی که منطقه ای از سایه باران است ، فقط 1500 میلی متر بارندگی دارد.

اگرچه این منطقه طی دهه منتهی به سال 2017 روند نزولی بارندگی سالانه را نشان داده است ، اما بروز ناگهانی بارندگی شدید که در سال های 2018 و 2019 تجربه شده ، منجر به ایجاد یک سلسله زمین لغزش و جاری شدن سیل در Wayanad به دلیل تغییر اقلیم شده است.

وی افزود: در سه سال گذشته بارندگی شدید از 300 تا 800 میلی متر برای 24 ساعت گزارش شده است که بسیاری از این شدت ها منجر به رانش زمین بزرگ می شود.

CK Vishnudas ، مدیر هیوم ، گفت: “یکی از اهداف اصلی این طرح تهیه اطلاعات روزانه باران در یک منطقه دیگر از Wayanad از طریق یک سیستم پیش بینی محلی و همچنین یک سیستم گسترده جمع آوری باران در علوم عمران است.”

منطقه برای این منظور به 107 گریتینگ 25 کیلومتر مربعی تقسیم شده و در هر یک از گریتینگ ها یک بار سنج و یک دماسنج به استثنای مناطق جنگلی نصب شده است.  آقای ویشنوداس گفت ، داده های بارندگی از 93 سایت Wayanad در حال حاضر در حال جمع آوری و در یک سیستم سنتز متمرکز است.  وی گفت: این سیستم از ارائه یک هشدار محلی به مردم ساکن دامنه کوه در مورد رانش احتمالی هنگام بارش بیش از آستانه در هنگام باران استفاده می کند.

مرکز هیوم پیش از این با نقشه حساسیت به زمین لغزش Panchayath ، تمام مناطق مستعد رانش زمین را نقشه برداری کرده است.  وی افزود ، بنابراین ابزار جدید نقشه برداری باران ، ظرفیت مناطق مدیریت فاجعه را در آینده افزایش می دهد.  وی افزود ، اطلاعات تولید شده توسط این سیستم برای تصمیم گیری بهتر در ارگان مدیریت منطقه ای فاجعه ترکیب می شود.

  • عرفان مسعود پور